Bienvenid@ / Afayaiv@


¡Hola!
Recibi la mio bienvenida a esti llar

01 marzo, 2010

AvataLLar

“Febreru ye llocu, un día peor qu'otru”.

Dando la razón a la sabencia popular, que meyor prueba d'ello que'l casu del [ciclón extratropical], [Xynthia].  Que por eses estrañes cuestiones del destín déxente comprobar que de nada somos dueños, incluyíes les previsiones climátiques y non, nun voi ser yo el que critique l'escesu de rixu nes midíes que se tomaron. La cuestión ye que al yá escalabráu tresporte públicu pola Cornisa Cantábrica un llance d'este cubique dexa'l norte incomunicáu, así que desafiando los pronósticos viaxe a A Coruña, y rápida vuelta ensin malapenes tiempu pa esfrutar d'una empanada de vieires. Si lo importante ye la seguridá de los ciudadanos, como s'afirma, la mio rabia nun va ser nunca por midíes protectores pero… Que pasa? Nun tien visibilidá la calamidá d'una autopista que nun hai forma de vela terminada d'una xingada vegada, y mentanto venga palabres, venga compromisos incumplíos. Paez ficción nel añu 2010, y entá pescudando por estes cuestiones ensin que responsable dalgún tea ente rexes.
Pos si qu'echó raigaños la envernada, de toes formes y por que la vida nel so fundamentu ye guapa. Queríes visites, toi en condiciones d'afirmar que se percibe primavera, bones razones apúrrenles les [mimosas], que yá lo sé, si antoxamos inclusive les mimosas son infames, pero gústenme, y claru que pal día 8 de marzu van tar sosprendentemente gayes.

Nun hai fríu que nun funda'l calor. Una bona prueba?, asocedió n'Uviéu, capital de la Asturies más extravagante que recordar pueda. El calor púnxolo dende Grandas cuáyala del Ferreiro, el restu solo tuvimos qu'allegar pa arrebujarnos del aportunante inverniegu nuna tarde/nueche de comadres, [comadreo que pa dalgunos foi  de taquicardia] y que ye'l detonante de la llarga mazcarada asturiana. Antroxu que papa mazcaritos, amuga sentíos, cala delirios… nel efímeru esnalar que por fuerza s'axudica Uviéu, teniendo por medies toa una comunidá varada énte un coctel de futuru atolláu namá en socorrer a los señores de les diabólicas torbes, tollo, incongruencies d'un 12 a un 21 de Antroxu, añu 2010, estendíu con maña al 23 de febreru, día fatal y memoral, qu'esti 2010 tamién s'encargó d'atopa-y abellu nel arcón de los suaños rotos.
Imprudente como la simpleza humana'l procesu que se favoreció dende l'Alministración asturiana, y enforma tarrezo que la neciura nun tien llindes, nin cordura. Claru, tamién hai el que consideren y otros imaxinamos, qu'estos calteres -que non talentos- se tienen que rellacionar ineludiblemente con visiegues intenciones en visu a virar l'atención y, verdaderamente, l'erru ye tan de bultu que nun tien otres esplicaciones. De nun ser asina, nun ye que teamos tocaos ¡Tamos Fundíos! Mientres los guarismos negativos aforquen toa una comunidá, mientres nes sedes de los partíos políticos que mayoritariamente desgobiernan en Asturies apaecen cuchiellos peruquier, consíguese esviar l'atención escontra l'oeste, vieya coartada. Pero… nesti casu daquién equivocóse, de les consecuencies del deslizamiento na frenada inda nun hai noticies, los efectos entá tán por conocer se en tola so estensión.

De difícil esplicación el testimoniu de determinaos consorcios. Hai voces que se xunen pa formar un [Consorcio ], hai [consorcios de tresportes ], de [montes], de [turismo] y hai un [Consorcio, el del Museo de Grandas de Salime]. Dende bien guah.e los mios mayores esmoleciéronse de dexame bien claru un dichu, qu'igualmente traté de tresmitir con tola cordura de la que fui capaz: “Ye de bien nacíos el ser agradecíos”.
Hai consorcios a los cual naide tuvo la ocasión d'esplica-yos en que consiste'l ser bien nacíos.

OPINIÓN – [Alberto Álvarez Peña]


El Comercio – [Noticia de la comparecencia]

Pandemies, andaes. Comadreo y compadreo que tien que sobrollevar una sociedá varada en infames malecones. Faise entender perbién:

TRIBUNA – [Emilio LLedó]

Claru que malecones, malecones y atracaderos, atracaderos y atracadores. Esto ye lo qu'hai, naide entiéndelo, naide sabe como dicir claramente por que se crea. En antroxu…, seique pa una grandiosa mazcaritada, les contrariedaes manifiéstense cuando la trescendencia fugaz del Antroxu esléese, la realidá surde ensin antifaces y los bocayones bofonos llucen les sos tuerbes pompas. 

El Comercio – [Editorial]

El Muselón – [Musel]



Un itinerariu bien guapu: Xixón, Candás, Lluanco. Una perda bien murnia, Xixón, Carreño, Gozón. El remano qu'en nome de vaya usté a saber el que se produció nesti escenariu máxicu y que dalgún día daquién con un mínimu d'intelixencia va tratar y dalgún va rescatar del vandalismo que pirates ensin cuentu tán desvalijando.


Mientres pueda llegar esi deseyáu tiempu en que los amigos de lo ayeno, los auténticos enemigos d'Asturies, paguen poles barrabasaes cometíes, en Lluanco xúntense gozoniegos, carreñenses pa tratar de torgar otra de les munches barbaries que se tán maquinando pa la xente ástur.

Periodismu ciudadanu                                                                                                             

Munches son les crisis qu'esta primer década del mileniu descorchó. La más qu'incierta credibilidá, según la duldosa oxetividá y l'entrada n'escena de nueves ferramientes, modifiquen irreversiblemente les formes de concebir la información. Frente al modelu jerárquico y tradicional d'empresa, que remana un mediu de comunicación, mediu de comunicación que remana al periodista, periodista que remana l'audiencia… magar les reticencias imponse'l mentáu [“periodismo ciudadano ”] que difier rotundamente col anterior sistema, la información ye lo primario y l'audiencia escueye los medios.
Siguiendo esa delicada llínea, esti febreru de Antroxu siguí con especial atención dos proyectos, qu'ensin ser nuevos, si que tienen capacidá pa siguir buscando maneres de llevar y llegar colos sos mensaxes. Dos modelos seique antagónicos en básela pero bien pareyos en consecuencia.

Per una parte y más allegáu, en Candás. La [AVV. Amigos de Candás], presentó un nuevu compromisu. [“El Trébole”]. Más qu'interesante proyectu, suerte y llarga vida.

En [El Comentario TV] va coyendo forma un proyectu bien curiosu ["Primera Plana]. De la mesma, suerte y llarga vida.

Cartelón anunciador del final del - Antroxu 2010 -

Somos daquién o nun somos nada...?


Saludinos... y siempre ¡QUE HAXA SALÚ!

J. Pablo
Volver a forgax (Portada)



2 comentarios:

Pumuky dijo...

Supongo que por aquí nos leeremos, ya que no encontré otra forma más reservada.
Estoy interesado en saber si la foto cargada en el post “AvataLLar” y que me sale en propiedades con el nombre [avatallarf3b.jpg]Si tiene algún derecho de imagen, si es de su propiedad, y de ser así, si creará algún malestar o problema si la capturo para trabajarla un poco.
Por lo demás felicidades por este blog, aunque en desacuerdo, no por ello dejo de reconocer la honradez en las opiniones vertidas.
Saludos cordiales:
Pumuky

Anónimo dijo...

Como vos nun diz ni palabra desde tiempos remotos y se ha declarado en huelga de tecla, aquí le dejo un chiste.. que no sé si es bueno o malo... pero chiste ye.


Un asturiano está bebiendo en un bar de Lugo. Recibe una llamada en su móvil. Descuelga, sonríe de oreja a oreja y ordena una ronda de bebidas para todo el mundo en el bar porque, anuncia: su mujer ha tenido un típico bebé asturiano con un peso al nacer de 11 kilos.

Nadie puede creer que un recién nacido pueda pesar 11 kilos pero el asturiano se encoge de hombros. 'Ye la media en Asturies, tíos.
Como dije, el críu ye un típicu bebé asturianu'

Las felicitaciones le llueven de todos los que están cerca y
se oyeron muchas exclamaciones de 'GUAU !!' Una mujer incluso se desmaya
debido a dolores empáticos

Dos semanas más tarde el asturiano vuelve al bar.

El camarero dice, 'Usted es el padre del típico bebé asturiano que pesó 11 kilos al nacer, ¿no? Todo el mundo ha estado haciendo apuestas sobre cuan grande sería en dos semanas. Le íbamos a llamar... así que, ¿cuanto pesa ahora?'

El orgulloso padre responde 'ocho kilos'.

El camarero está confuso y preocupado. '¿Que ha sucedido? El bebé ya pesaba 11 kilos el día que nació'

El padre asturiano se toma pausadamente un sorbo de su botella de cerveza, se seca los labios en la manga, se inclina hacia el camarero y orgullosamente le dice....


'Operámoslu de fimosis'